LIKADANT VARJE ÅR

Nu är det julafton,
och jag har accepterat att julen inte kan försvinna
(men om det finns någon som vill kidnappa mig
från det här så får ni gärna göra det).

Mamma har gjort julgodis,
och det kan man ju inte låta bli.
Jag har dock inte fått någon knäck ännu.
Det gör mig knäckt (fyndigt).
Eller hon har gjort det med,
men har inte smakat på det än.
Smakar väl likadant som alla andra år.

Vår plastgran är uppsatt,
och det lilla andra julpyntet vi också har.

Jag vet iallafall redan tre julklappar jag kommer att få,
för jag var med o köpte dem.
Och så blir det väl pengar som vanligt av några i släkten.

Allt är precis likdant varje år;
granen, godiset, julklapparna, maten osv.
Tycker inte ni också att det börjar bli tråkigt?

Men men, nu ska jag inte klaga mer.

God Jul alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0