du bröt vår deal

Min telefon ringde igår, & jag svarade.
Du ringde mig igår, med hemligt nummer,
och jag var dum nog att svara.

Inga telefonsamtal. Inget msn.
Inget bilddagbokande.
Inga träffar.
INGEN KONTAKT!
Du bröt vår deal.

Du sa att du sett mig i lördags.
Du sa att du sett oss, han & jag, tillsammans, i lördags.
Du sa att du vänt om.
Du sa att du gått därifrån.
Du sa att du saknade mig.
Du sa att jag varit vacker.

Det enda svar du fick var det entoniga tutandet
från en ledig telefonlinje.

Söndagar är i allmänhet hemska,
Iförrgår var det söndag gånger 25.
Eftermiddagen var tårar.
Kvällen var aids i hjärnan, irritation och ilska.
Natten var förtvivlan, saknad & otäcka drömmar.

Jag släppte din hand,
för ett helt vanligt återfall
för att få nåt förstört,
det är fel som jag sa, det är sant som du hört

image100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0