man kan inte alltid få det man önskar sig

Kan jag få trycka "omforma fritt"?

Jag blev inte riktigt nöjd med det här.
Inte riktigt nöjd med storleken.
Kan jag få göra mitt leende större & bredare?
Får jag förlänga mig till kanske.. 1.75?
Självsvält var inget bra kommando.

Kan jag få använda lagningspenseln?
Mina sår, ärr & sprickor behöver lagas & sys igen.
Får jag använda den på min själ också?

Kan jag få använda klonstämpeln?
Jag är inte riktigt förtjust i alla mörka fläckar & dåliga minnen
som han & många andra lämnat efter sig.
Kan jag klona över dem med bra & lyckliga minnen?

Kan jag få trycka Ctrl+L & ändra nivåerna?
Det skulle inte skada om jag fick bli lite ljusare,

färgerna klarare & kontrasten lite större

Kan jag få öka färgmättnaden?
Jag skulle vilja bli sådär färgsprakande & självlysande.
Att vara grå & osynlig är inte roligt i längden.

Kan jag få använda markeringsverktygen?
Jag skulle behöva markera alla dåliga egenskaper & trycka på delete.
Bye bye alla ovanor, egoism, uppmärksamhetsbehov & självdestruktivitet.
Hoppas bara att det finns något kvar av mig sen.

Kan jag få trycka på Ctrl+Z & ångra alla mina misstag?
Trycka en, två & tre gånger för att vara säker på att allt försvinner.
Kan jag få ångra att jag lät dig älska mig?

Din bild passade aldrig mig.
Bildstorleken var för stor & krävande.
Kan jag få ångra att du nästan dödade mig?

Kan jag få ändra på min bakgrund?
Få bort alla mörka åskmoln & ersätta dem med bubbelgumsrosa?

Kan jag få använda Ctrl+V & klistra i dem jag älskar mest?
Kan jag få låsa deras lager så att de aldrig försvinner från mig?

Kan jag få spara mig själv som psd med alla lager bibehållna?
På det sättet kan jag ta plats & bli manipulerad & omsparad hur
många ggr som helst utan att kvalitén försämras.

Man kan inte alltid få det man önskar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0