utlåst

Började med att gå upp, ja de är ju en självklarhet, och sedan gjorde jag mig iordning. Mamma tvättade på morgonen, och min bror stog i duschen, och jag skulle göra mig iordning ju, så ingen kunde ha riktigt koll på Ludde hela tiden som man måste ha.
Så när jag skulle gå till skolan, kom mamma upp från tvätten, så frågade hon vart Ludde va, o ingen hittade han. Mamma trodde han hade smitit ut när hon hade gått ut o in. Men jag va tvungen att gå till skolan. Så jag och min bror fick en utskällning av henne att vi inte ens kunde hålla reda på Ludde när hon va utanför dörren.
När jag kom till skolan ringde jag hem och frågade om hon hade hittat honom, och de hade hon. Mamma hade tydligen råkat låsa ut han på balkongen xD Inte så konstigt att vi inte hittade han då.

Ja, de va la så dagen började.

På gympan hade vi först doppboll som uppvärming, sedan lite handboll och i slutet hade vi yoga som Lisa och Anna höll i. Faktiskt lite kul med nya saker, och inte hela tiden samma bollspel o lekar hela tiden.

Sedan va la bara en helt vanlig dag i skolan, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0