Det här med att blogga...

01. Hur länge har du bloggat?
Just den här bloggen har jag haft sedan Mars 2007


02. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag trodde inte att "bloggvärlden" var så stor

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Kommer inte ihåg. Det var säkert Kenzas eller något sådant.


04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Dem var mer personliga då. Nu har man lärt sig att "begränsa" det man ska skriva om...


05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag har runt 15 olika bloggar som jag läser varje dag

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Ungefär 5 stycken är bara dagboksbloggar, några andra är blandade, och dem som återstår är ämnesbloggar

07. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Vet inte vem jag ska skriva här :S

08. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Kommer inte på någon... haha! :D

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De läser och kommenterar IRL, de skriver sällan kommentarer. Vad dem tycker just om att jag bloggar, det vet jag inte ;)

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Inte en aning :O


11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, men det tog ju sin lilla tid. Men tillslut märker man vart man ska dra gränsen...


12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Känsliga ämnen för mig själv, och politik ;) Det är vad jag kommer på just nu

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

"skit i skitiga kommentarer" :)


14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej


15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej


16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, det finns bloggar som hetsar andra

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej ;) Jag struntar i vad folk skriver/kommenterar om mig


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Har jag säkert

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Att jag då och då inte vet vilka som läser den. Men egentligen bryr jag mig inte, men ibland kommer bara tanken upp

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Haha, inte en aning :O


21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ja, man ser ju utvecklingen redan nu. Det har gått från en hobby till ett sätt att livnära sig på till en viss del, för vissa. Tex: dem som börjar "tjäna pengar" på att blogga, att det sedan tar över så att dem fortsätter skriva bara för att få in pengar


22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Förr kunde jag "skriva av mig", men det kan inte nu längre


23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det känns som att man får reda på information mycket snabbare nu än förr när bloggarna börjar "ta över".


24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Dem som har lust får väl göra det.


Kommentarer
Postat av: Emma*

jag älskar verkligen din blogg o hoppas på att du fortsätter att blogga så länge som möjligt :)

kram på dig!

2008-04-02 @ 22:58:01
Postat av: jonna

tack så jätte jäte mycket :)

2008-04-03 @ 07:16:33
URL: http://joonnaak.blogg.se
Postat av: Maja-Stina

Tack snälla för ditt besök, fin blogg du har också!

2008-04-03 @ 09:29:28
URL: http://www.majastina.blogg.se
Postat av: Maja igen

Jo, glömde ju, diggar din kaffelatte otroligt. I går när jag var inne här blev jag så sugen att jag fixa en själv - IRL. Och den smakade mums. ;)

2008-04-03 @ 09:30:37
URL: http://www.majastina.blogg.se
Postat av: Anna

Visst är det! Vi konsumenter blir så grundlurade varje dag. Behöver verkligen inskaffa oss större kunskap om vad vi stoppar i munnen.. För kunskap är makt :P

2008-04-03 @ 10:05:38
URL: http://annasjogren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0