JAG KÖPTE EN VÄSKA FÖR 13700 KR

image361
  
Jag köpte en väska för 13700 kronor.

Vilken är din reaktion? Du blir säkert smått chokad och checkar igen att du läst rätt och inte sett en nolla för mycket. Du kanske tänker "Vilken människa som lägger en femsiffrig summa på en väska, det är ju löjligt!" eller så tänker du kanske "Skaffa ett liv. Palla vara Ebba von Sydow som trallar runt på NK med sina skit dyra väskor hängades runt armen." Men skit i samma vad du tänker, det är säkert inget positivt ändå. 

Men hur skulle du reagerat om det istället stod "Jag köpte en TV för 13700 kronor."? Då skulle dina och många andras tankar gått i andra banor. Det skulle vara mer accepterat och normalt att lägga 13700 kronor på en TV istället för på en väska. Man skulle inte alls blivit chokad. Varför så olika reaktioner när det handlar om två fulständigt olika tillbehör? Men med samma pris?


Jo... mode, kläder, accessoarer och skor har blivit stämplat som ytligt. Därför är det fel att lägga så mycket på "ytliga ting". TV har däremot alla och är helt normalt att spendera halva lönen på. Allt handlar egentligen om personliga intressen och vad man väljer att lägga sina pengar på. Bara för att du inte råkar vara teknikintresserad utan istället modeintresserad ska du inte behöva att folk ser ner på dig. 


Jag skulle själv aldrig kunna lägga 13700 kronor på en väska. Men jag vet att de finns de som gör det. Jag tycker ändå att man ska respektera att de lägger ut sina pengar på en väska, istället för en TV. Så klaga inte på dem som hellre köper tex; kläder för ett antal tusen, än något som ni tycker är "viktigare" Som jag nämde innan; det handlar om personliga intressen.

Vad tycker du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0