JAG SAKNAR DET

Kom och tänka på bowlingen för en liten stund sen... jag saknar den faktiskt. Jag gick i Monark i ca. 1 år och några månader. I det laget fanns det två tränare, en som jag verkligen hatade. Han gjorde allt för att det skulle gå dåligt. Och det är sant, det är fler i klubben som tyckte likadant om det han höll på med. Det var nånting han hade emot tjejer. Det slutade ca. 6 tjejer bara för han, och flera bytte lag. Som sagt; han förstörde.
Den andra tränaren va jätte schysst och så, men han körde liksom det gamla bowling-spelet. Och då kan man inte utvecklas.
Nicklas, han som äger bowlinghallen och har hand om allt, frågade mig om jag inte ville byta klubb. Visst ville jag det, men jag var för ung (jag var 13). Man skulle vara 16 (eller så var det 15) år för att få vara med i tjejlaget Cobra.
Men Nicklas fixade in mig i Cobra ändå. Och ja, så började jag där.
Tränaren för Cobra, hon är helt... vad ska man säga? Hon är sjukt bra, rolig, har humor och massa sådant. Lärde mig en massa nytt när jag började där.
Jag höll på med basketen samtidigt som bowling, och jag kunde inte välja med vilket jag skulle fortsätta med. Jag hann inte med båda + skolan.
Så i slutet av våras bestämde jag mig för att ta basketen ändå. Men nu börjar jag faktiskt sakna bowlingen ;O Jag känner att jag vill börja med det igen, men jag vill ändå inte lägga av med basketen. Hon tränaren i Cobra frågade mig för inte så länge sen om jag inte ville träna med henne varje Fredag. Funderar faktiskt på att göra det... men ska till bowling hallen nu nån dag, blir nog nästa vecka, och träna lite. Har inte gjort det på mer än ett halv år. Hade till o med glömt av min väska som står i hallen med mina klot, skor, puder (till händerna), "bowling"-plåster, licens och alla andra tillbehör. Jag hade glömt bort det :O

Ska ringa Mikael, "min bror" ;), nästa vecka och fråga om han ska med på några serier :) Ska bli kul.

 image396

Hittade en skit gammal bild. Är tagen när jag började spela bowling. Är i svart längst till vänster. Har även mitt röd, svart, silvriga klot där ;) Har ju två stycken andra nu. Ett blått, lite grönt är det i färgen, och ett som är blå, svart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0