Infektions avdelningen

Hej alla!
Var ju ett tag sen man skrev. Det sista jag nämde var ju att vi spelade basket cup i Göteborg. Vi förlorade vi tre första matcher, men sen efter det vet jag inte riktigt hur det gick.
På lördagen på väg till Göteborg började jag känna mig dålig, mådde illa, ont i halsen o huvudet. Spelade typ ingenting den matchen heller.
Sen när vi kom hem så tog jag febern, hade inte alls mycket då. Men bara ett par timmar senare hade jag lite över 40. Lite senare på kunde jag inte ens svälja min egna saliv för att jag hade så ont i halsen så vi åkte till sjukhuset o kollade det.
Läkaren tyckte inte att det var något direkt fel, "bara vanlig halsfluss". Men sen så tog dem blodprov. Och jag hade 145 i värde och man ska ha 8 för att vara frisk (!!). Lite skillnad var det ju.
Hade ju inte heller ätit mat sen i Torsdags så var ju helt skakig och sånt. Dem visste inte riktigt hur vi skulle göra för att jag kunde inte få i min någon vätska ju. Men tillslut blev det att vi fick åka till akuten i Halmstad. Så jag blev inlagd där med dropp o allt det där.
Söndagen gick skit segt. På infektions avdelningen (där jag låg) så får man inte ens gå utanför dörren till sitt rum + att dem har sluss-system där -.- Det är alltså att dem har två dörrar in till rummen efter varandra, ca. 2 meter ifrån varandra. Så först öppnar man en dörr, och man får inte öppna den andra dörren förrän den första har stängt sig, fattar ni? Äsch, kanske låter lite krångligt, men men :P
På Månndagen fick jag äntligen åka hem, så kom hem lite senare på dagen/kvällen. Skönt att få vara hemma. Sov för det mesta igår.
Idag har jag väl inte gjort så mycket, försökt att äta lite. Fick bli en halv fralla.

Sitter nu och ser på Desperate Housewives, någon mer som gör det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0